W naszej placówce dzieci w wieku od 1 do 3 lat mogą korzystać z różnorodnych metod pracy pedagogicznej, dostosowanych indywidualnie do każdego podopiecznego. Naszym celem jest wszechstronny rozwój maluchów, wspieranie ich kreatywności, wyrażania emocji oraz budowania pierwszych relacji społecznych. Wszystkie techniki, które stosujemy, są oparte na sprawdzonych metodach, dając dzieciom poczucie bezpieczeństwa i swobodę rozwoju.
1. **Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne**
Metoda ta pozwala dziecku poznać własne ciało, przestrzeń oraz relacje
z innymi osobami. Poprzez proste ćwiczenia ruchowe, takie jak kołysanie, przytulanie czy przesuwanie, maluchy uczą się świadomości swojego ciała oraz rozwijają umiejętności współpracy z rówieśnikami.
2. **Metoda ruchowej ekspresji twórczej Rudolfa Labana**
Ruchowa ekspresja twórcza stwarza przestrzeń do wyrażania emocji poprzez ruch. Zajęcia bazują na zabawach z rytmem, przestrzenią i dynamiką ruchu, co wspiera rozwój motoryczny, a jednocześnie wzbogaca dziecięcą wyobraźnię.
3. **Metoda ekspresji ruchowej Carla Orffa**
Dzięki tej metodzie dzieci uczą się poprzez muzykę, rytm i ruch. Proste instrumenty i ćwiczenia muzyczne pozwalają im eksplorować świat dźwięków, co pozytywnie wpływa na rozwój percepcji słuchowej
i koordynację ruchową.
4. **Metoda polisensorycznego oddziaływania na jednostkę**
Podczas tych zajęć stymulujemy różne zmysły dziecka, co wspomaga integrację sensoryczną. Zabawy dotykowe, słuchowe i wzrokowe pomagają dzieciom w rozwoju spostrzegawczości oraz umiejętności skupienia uwagi.
5. **Metoda malowania dziesięcioma palcami**
Swobodne malowanie palcami rozwija kreatywność i koordynację wzrokowo-ruchową. Dzięki tej metodzie dziecko może wyrazić siebie
w nieograniczony sposób, co sprzyja budowaniu pewności siebie.
6. **Metoda oparta na tańcach integracyjnych (wg Klanzy)**
Wspólne tańce i ruch integracyjny pomagają dzieciom rozwijać umiejętność współpracy i nawiązywania relacji. Ta metoda buduje poczucie przynależności do grupy i wspiera rozwój społeczny.
7. **Bajkoterapia**
Poprzez słuchanie i przeżywanie bajek, dzieci uczą się rozumieć emocje oraz radzić sobie z różnymi sytuacjami. Bajki pełnią funkcję terapeutyczną i wspierają rozwój emocjonalny.
8. **Wizualizacja i metafory**
Wizualizacja pomaga dzieciom w wyciszeniu się oraz wspiera rozwój wyobraźni. Poprzez proste obrazy i opowieści, dzieci uczą się koncentracji i pracy z emocjami.
9. **Metody wspierające rozwój emocjonalny i społeczny, oparte na współpracy z rodzicami**
Dzięki zaangażowaniu rodziców w proces rozwoju dziecka, wspólnie budujemy mocne podstawy emocjonalne i społeczne, które wspierają dziecko w przedszkolu i później w szkole.
10. **Metoda aktywnego słuchania muzyki wg Batii Strauss**
Metoda aktywnego słuchania rozwija percepcję muzyczną oraz uwrażliwia na dźwięki. Dzieci uczestniczą w słuchaniu muzyki, wyrażając emocje poprzez ruch, co sprzyja koncentracji i wrażliwości.
11. **Pantomima i teatrzyki**
Zajęcia teatralne rozwijają wyobraźnię oraz umiejętność wyrażania emocji. Dzięki pantomimie dzieci uczą się komunikacji niewerbalnej i rozwijają poczucie empatii.
12. **Muzykoterapia**
Dźwięki i rytmy pomagają dzieciom się wyciszyć, odreagować stres oraz pozytywnie wpływają na emocje. Muzyka jest doskonałym narzędziem wspierającym rozwój.
13. **Zabawy badawcze, manipulacyjne, sensoryczne**
Poprzez eksperymentowanie i poznawanie świata za pomocą zmysłów, dzieci uczą się logicznego myślenia i koncentracji. Te zabawy rozwijają ciekawość oraz wyobraźnię.
14. **Metoda opowieści ruchowej J.C.Thulin**
Dzięki tej metodzie dzieci uczą się słuchania i naśladowania ruchów. Opowieści ruchowe stymulują wyobraźnię oraz rozwój motoryki.
15. **Metoda dobrego startu Marty Bogdanowicz**
Poprzez śpiewanie, rysowanie i ruch, metoda ta rozwija umiejętności grafomotoryczne oraz przygotowuje do nauki pisania
i czytania.
16. **Technika relaksacji wg Edmunda Jacobsona**
Proste ćwiczenia relaksacyjne pomagają dzieciom w wyciszeniu się
i odpoczynku, co wspiera równowagę emocjonalną.
17. **Technika relaksacyjna oparta na treningu autogennym wg
A. Polender**
Trening autogenny pomaga dzieciom rozładować napięcie i uczy je technik odprężania.
Ta strona została stworzona w kreatorze WebWave.
w sprawach rekrutacji : rekrutacja@smoczykacik.pl
w sprawach ogólnych: sekretariat@smoczykacik.pl
kontakt do dyrekcji: dyrektor@smoczykacik.pl